Od 26 października przeszliśmy na edukację zdalną. Umiemy to robić!
W klasach 4-8 w formule zdalnej wykorzystujemy Google Classroom, a zajęcia online prowadzimy na Google Meet. Pracujemy w ten sposób także w trakcie pracy stacjonarnej, dzięki czemu przejście na edukację zdalną nie stanowi dla nas problemu.
Zajęcia prowadzone są w różnowiekowych zespołach, oraz indywidualnie, gdy jest taka potrzeba. Nasi nauczyciele zawsze chętnie spotykają się z uczniami dodatkowo, gdy Ci mają jakiś problem, lub chcą rozszerzyć swoje umiejętności.
Podczas zajęć przedmiotowych jest obecny mentor. Mentorzy prowadzą także odrębne zajęcia z zakresu pomocy pedagogiczno-psychologicznej.
Wszystkie zajęcia rewalidacyjne dla dzieci ze specjalnymi potrzebami odbywają się zgodnie z planem – w zależności od potrzeb, online lub stacjonarnie.
W klasach 0-3 pracujemy stacjonarnie, ale nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej i mentorzy także korzystają z Google Classroom oraz spotykają się na Google Meet z dziećmi w małych grupkach, po to, żeby unowocześniać proces edukacji oraz być gotowym na ewentualność przejścia na edukację zdalną.
W dalszym ciągu prowadzimy w szkole czytanie bostońskie oraz wszystkie inne zajęcia dodatkowe – ale w formule online.
Podczas edukacji zdalnej w dalszym ciągu pracujemy na celach, a monitorowanie postępów uczniów będzie się odbywać poprzez Google Classroom i rozmowy na Google Meet
Naszym priorytetem w szkole zdalnej jest teraz obecność obok naszych uczniów, sprawienie, żeby czuli się bezpieczni, zachęcanie do pracy, nauki, na miarę ich możliwości i z wewnętrzną motywacją.
Zarządzanie szkołą prowadzona będzie w dalszym ciągu na nauczycielskim Google Classroom, a spotkania społeczności pracowników mogą się odbywać on-line poprzez Google Meet.
Spotkania z rodzicami i uczniami, podczas przedstawiania Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych oraz Indywidualnych Dróg Edukacyjnego Rozwoju, Trymestralnych Informacji Opisowych prowadzimy także online.